כך תשמרו על היחסים בזמן השיפוץ

במהלך השנים גיליתי ששיפוץ יכול להיות מאוד טעון עבור בני זוג ועלול להציף משקעים משמעותיים בניהם, וכמו כל דבר בחיים - אפשר לצאת מזה מנצחים אם מנהלים את זה נכון.
בטי יעקובסון

 לאחר הרבה שנים בהם אני מגשימה את בית החלומות למשפחות וזוגות, אני מבינה שפרויקט שיפוץ הוא מאוד מאוד רגשי.
הבית שלנו הוא המקום הכי בטוח ופתאום הכל מתערער, זו תקופה שצריך לקבל בה הרבה החלטות זו תקופה בה אנחנו גרים מחוץ להבית ולא הכי נוח.
ואם יש פערים בין בני הזוג הם ישר צפים, לדוגמה בני הזוג חושבים שונה על התקציב שצריך להוציא בשיפוץ, או אחד מבני הזוג מאוד אוהב אומנות וחושב שזה נכון להשקיע בתמונה יפה והשני בכלל לא מבין מה הערך, פערים בטעם העיצובי אחד רוצה בית צבעוני ולבן הזוג השני צבעים עושים בלגן בנפש והוא רוצה צבעים מונכרמטיים.
עם השנים פיתחתי שיטה בכדי לעבור את התקופה המאתגרת הזו בהצלחה.

1. חלוקת תפקידים
יש כל כך הרבה דברים לעשות בפרויקט הזה כך שחשוב שתחליטו מראש מי אחראי על מה. לדוגמה אחד על התקציב והשני על התקשורת מול הספקים. אחד על החלטות עיצוביות והשני על החלטות תכנוניות. אחד על לוחות הזמנים והשני על תשלום לבעלי מקצוע, וכו.. ברגע שכל אחד ידע מה גבולות הגזרה שלו ויודע לכבד את הגבולות של השני יהיה פחות חיכוך.

2. מתי לקבל החלטות
יש המון החלטות לקבל, אל תחליטו על הדרך תוך כדי יום עמוס בעבודה להתקשר לבן הזוג ולהגיד נו עכשיו אני חייבת לענות נו תחליט כבר. בסוף היום, אחרי שהילדים נרדמו, תשבו ביחד באווירה נינוחה, קחו כוס יין או ספל תה ותעברו על כל התכניות והדברים הפתוחים. תרשמו את ההחלטות שתקבלו, וכך תמנעו ממצב שתשכחו מה החלטתם ומהאשמות מיותרות. תהליך זה גם יתן לכם הרגשה טובה ששניכם מעורבים בתהליך ולא רק אחד דוחף והשני מתלונן.

3. אל תוותרו על בעל מקצוע שילווה אתכם בתהליך
גם אם חלמתם על הבית שנים ואתם יודעים בדיוק אך הייתם רוצים שהוא יראה, אתם לא תמיד יודעים אך ליישם את זה בדרך הכי נכונה, מאיפה להתחיל, מה השלבים ולמי פונים. כמה זה אמור לעלות, והאם כל שלב הסתיים בצורה הנכונה ביותר.
זו הסיבה שאנשים מגיעים אלי, תפקידה של מעצבת פנים הוא להאיר לכם את הדרך ולתת לכם את כל הידע המקצועי בכדי שתוכלו לקבל החלטות נכונות, ולא תתעסקו בדברים כמו גובה הפנל, מרווח של הפוגות, מיקום האינטרפוץ ועוד.
מעצבת פנים טובה תדע לבדוק איתכם מראש כמה תקציב נדרש בשביל לצאת לדרך ולקבל את מה שחלמתם עליו, בכדי שלא תגלו באמצע הדרך שיש חריגות. היא תדע לחלק את התקציב בצורה חכמה למקומות בהן יש הכי הרבה ערך.
שיפוץ הוא תהליך שעוברים פעם, אולי פעמיים בחיים, וכמו כל דבר בחיים, ומכיוון שאין לנו ניסיון בתהליך הזה, אז הכל נראה לנו מפחיד ולכן מכניס עבורנו חרדות ומתחים שמשפיעים גם על הזוגיות. כשאנחנו לוקחים מישהו עם ניסיון שילווה אותנו בתהליך, אנחנו נשענים על הידע של אותו איש מקצוע ובכך מורידים את רמת החרדה.

ראיתי לא מעט אנשים שרצו לחסכוך את עלות המעצבת ויצאו לדרך לבד.
אלו אותם אנשים שמתקשרים אלי ורוצים לשפץ את הבית שנה אחרי כי הם ממש לא אוהבים את מה שיצא. אתם יוצאים להרתפקאה של מאות אלפי שקלים אל תחסכו על מישהו מקצועי שילווה אתכם, זה בטוח יהיה יותר זול מיועץ זוגי 🙂

עיצוב הבית מתחיל עכשיו
בואו ניפגש ונתחיל לעבוד

בטי יעקובסון מעצבת פנים, מומחית בתכנון עיצוב ושיפוץ בתי מגורים. מגיעה לתחום העיצוב לאחר 18 שנה של תפקידים בכירים בתחום ההייטק ומביאה איתה את הסטנדרט הגבוהה והבלתי מתפשר מהתחום. חיה ונושמת את תחום העיצוב בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ובוגרת לימודי תכנון ועיצוב פנים, בעלת סטודיו לעיצוב פנים ברמת השרון שעובד על פרויקטיים בכל חלקי הארץ. בכל פרויקט מושקעת יצירתיות ומחשבה רבה, תוך כדי התחשבות והקשבה מרבית ברצונות והחלומות של הלקוח. הדגש הוא על חוויה טובה, רגועה, שקטה ובטוחה לאורך כל הדרך עד לתוצאה המושלמת.

הצטרפו אליי