טיפ ממעצבת פנים – איך להימנע מטעויות

הפעם אני רוצה לעבור אתכם על כמה טעויות נפוצות שאני רואה פעם אחר פעם
בטי יעקובסון

 אין דבר יותר כיף מלעצב את הבית. אך הרבה פעמים אנחנו מתחילים לבד ועושים טעויות עיצוביות שרק עם הניסיון אפשר להימנע מהן. הפעם אני רוצה לעבור אתכם על כמה טעויות נפוצות שאני רואה פעם אחר פעם.

1. מידות – אחת משגיאות העיצוב הנפוצות ביותר שאני רואה היא רכישות פריטים בקנה מידה ופרופורציות לא נכונות ולא מותאמות לבית. רואים את זה בכל דבר החל מריהוט, פרטי מטבח או אפילו באביזרים. הדרך להימנע מזה היא לבצע מדידה בבית ולהכין תכנית מערך ריהוט – תכנית שבה ממקמים את כל הרהיטים שאתם מתכננים לקנות, וכך תוכלו לראות עוד לפני שקניתם מה מתאים בדיוק לבית שלכם ואיך הכל מסתדר ביחד.

2. צבעים – רוב האנשים רוצים ללכת על בטוח ולכן נמנעים מצבע, וכך אנחנו מקבלים בתים עם קירות לבנים והמון רהיטים בצבעים “בטוחים” אפור, בז׳ ולבן. ובאמת שאין משהו יותר משעמם מלייצר בית שנראה כמו כל בית אחר. הפעמים היחידות שהלבן עובד הוא אם זו החלטה עיצובית מודעת תוך שימוש רב במרקם או בניגודיות. אל תפחדו להעז, זה רק צבע, תמיד תוכלו לשנות אותו.

3. אמנות – טעות נפוצה היא תליית יצירות אמנות בצורה לא נכונה. גבוה מדי, נמוך מדי או בקומפוזיציה לא הגיונית. טיפ בסיסי לתליית תמונה הוא לדאוג שאמצע התמונה יהיה בערך בגובה 170 – כך שעבור רוב האנשים אמצע התמונה תהיה בגובה העיניים.

4. תכנון לפני קניות – לא יוצאים לקניות לבית לפני שיש תוכנית. הרבה אנשים מחליטים לעצב את הבית ולצאת ישר לחנויות העיצוב בלי שום תוכנית. הם מקווים שההשראה תגיע בחנות וכך הם יצליחו להגיע לבית מעוצב, לצערי זה לעולם לא עובד ככה. מעצבת טובה לא הולכת לחנויות לפני שיש תכנית מלאה של קונספט עיצובי ולוח השראה. שלב הרכישות הוא השלב הסופי. זה קצת כמו לבנות בית בלי תוכניות ולקוות שאחרי שנניח את הבלוקים נקבל השראה איך לסיים את הבית. כל תהליך טוב מתחיל בתכנון. חשוב לזכור, בחנות הכל יכול להיראות יפה, זה נמצא באולם התצוגה עם המון תאורה ופריטים משלימים, אך זה לא מבטיח שהפריט יכנס אליכם הביתה ותקבלו את אותה התוצאה העיצובית.

5. גיוון בקניות – אל תקנו את כל הפריטים מאותה חנות או באותו הסגנון.
זה לא מעורר השראה להיכנס לחלל שבו הכל כל כך חדש וזהה. עיצוב טוב לא יראה כמו סט שהורכב במפעל. אנחנו רוצים לייצר משהו חם ועם אופי של חדר שהורכב בצורה אקלקטית והרמונית. אנחנו רוצים ליצוק אופי לעיצוב שלנו. כאשר כל הפריטים הם באותו הסגנון או צבע זה יראה כמו חנות רהיטים ולא כמו בית חם ומזמין.

6. שאריות במקום עיצוב – אל תשאירו שום דבר שאתם לא אוהבים רק בגלל שמישהו נתן לכם אותו או שירשתם אותו. אנחנו הרבה פעמים סוחבים איתנו דברים שלא נכונים לנו רק בגלל שלא נעים לנו. אם לא נעים לכם לזרוק את זה אז תמצאו לזה בית חם אצל מישהו אחר. אבל בשום אופן את תתייחסו לבית שלכם כמו מחסן של חפצים שאתם לא אוהבים. עשו את השינוי ותרגישו כל כל הרבה יותר טוב.

מכירים עוד טעויות? אשמח לשמוע עליהם. כתבו לי למייל Studio@Bettyj.co.il

עיצוב הבית מתחיל עכשיו
בואו ניפגש ונתחיל לעבוד

בטי יעקובסון מעצבת פנים, מומחית בתכנון עיצוב ושיפוץ בתי מגורים. מגיעה לתחום העיצוב לאחר 18 שנה של תפקידים בכירים בתחום ההייטק ומביאה איתה את הסטנדרט הגבוהה והבלתי מתפשר מהתחום. חיה ונושמת את תחום העיצוב בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ובוגרת לימודי תכנון ועיצוב פנים, בעלת סטודיו לעיצוב פנים ברמת השרון שעובד על פרויקטיים בכל חלקי הארץ. בכל פרויקט מושקעת יצירתיות ומחשבה רבה, תוך כדי התחשבות והקשבה מרבית ברצונות והחלומות של הלקוח. הדגש הוא על חוויה טובה, רגועה, שקטה ובטוחה לאורך כל הדרך עד לתוצאה המושלמת.

הצטרפו אליי